​علوم تغذیه ترکیه

رشته‌ی علوم تغذیه در دانشگاه‌های دولتی ترکیه​​​​​​​

کشور ترکیه یکی از کشورهای مطرح در عرصه‌ی آموزشی است. یکی از مزیت‌هایی که تحصیل در رشته‌ی علوم تغذیه در ترکیه دارد، کیفیت سطح آموزشی عالی این رشته است. کشور ترکیه در سیستم آموزشی خود به یادگیری علم و دانش بسیار اهمیت می‌دهد.از همین رو مدرکی که از دانشگا‌ه‌های ترکیه به خصوص دانشگاه‌های دولتی این کشور به دانشجویان داده می‌شود همگی از اعتبار علمی بسیار بالایی برخوردار هستند. یکی دیگر از مزیت‌های تحصیل در رشته‌های تحصیلی در ترکیه امکان کار و اقامتی است که از طریق تحصیل در رشته‌های دانشگاهی این کشور به دست می‌آورید. دانشجویان در رشته‌ی علوم تغذیه می‌توانند در دوران تحصیل، فرصت‌های شغلی موقت و پاره وقتی را داشته باشند و همچنین بعد از پایان دوره‌ی تحصیلی نیز اقامت دائم به دست بیاورند و از فرصت‌های شغلی بسیار خوبی که در این رشته‌ی تحصیلی برایشان فراهم شده است استفاده کنند.
هزینه‌ی زندگی در کشور ترکیه به نسبت سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار کمتر است. در نتیجه‌ مهاجرت تحصیلی در کشور ترکیه بسیار به صرفه است. دانشگاه‌های ترکیه در رشته‌های مختلف از جمله رشته‌ی علوم تغذیه امکانات و تجهیزات مدرنی را دارد که امکان یادگیری را برای دانشجویان بسیار راحت و لذت‌بخش می‌کند.
فارغ‌التحصیلان رشته‌ی علوم تغذیه در ترکیه به راحتی ‌می‌توانند برای ادامه‌ی تحصیل به دانشگاه‌های اروپایی بروند و یا از فرصت‌های مطالعاتی بین‌المللی که از طریق دانشگاه برایشان فراهم می‌شود استفاده کنند.​​​​​​​

شرایط پذیرش در رشته‌ی علوم تغذیه در ترکیه​​​​​​​

شرایط پذیرش در بسیاری از دانشگاه‌های دولتی ترکیه از طریق آزمون ورودی صورت می‌گیرد. بنابراین اگر قصد تحصیل در رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های دولتی ترکیه را دارید آزمون YOS و SAT که مهم‌ترین آزمون‌های ورودی برای دانشگاه‌های دولتی ترکیه هستند را جدی بگیرید. شما می‌توانید با کارشناسان ما در موسسه‌ی مدیکال کالج تماس بگیرید آن‌ها شما را برای شرکت در این آزمون‌ها راهنمایی می‌کنند و آمادگی لازم را در شما ایجاد می‌کنند. پذیرش در رشته‌ی دانشگاهی علوم تغذیه در دانشگاه‌های ترکیه شرایط متفاوتی را دارد. هر دانشگاه با توجه به امکاناتی که در اختیار دانشجویانش قرار می‌دهد، شرایط متفاوتی را نیز برای پذیرش در نظر می‌گیرد. به طور کلی شرایط اصلی پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه عبارتند از:
· مدرک دیپلم با ترجمه‌ و تاییدیه‌ی رسمی
· نمره‌ی قبولی از آزمون‌های ورودی دانشگاه همچون یوس و SAT
· مدرک زبان ترکی یا زبان انگلیسی (در صورت نداشتن نمره‌ی قبولی از مدرک زبان می‌توانید در دوره‌های آمادگی زبان دانشگاه شرکت کنید)
رشته‌ی علوم تغذیه یکی از رشته‌های دانشگاهی ترکیه است که شرایط سنی ندارد یعنی شما می‌توانید در هر سنی که هستید برای پذیرش گرفتن در این رشته اقدام کنید. دوره‌ی کارشناسی این رشته یک دوره‌ی ۴ ساله است و بعد از این دوره، شما به عنوان متخصص رشته‌ی علوم تغذیه شناخته می‌شوید.
​​​​​

گفتنی های جدید مدیکال کالج​​​​​​​