مهندسی برق ترکیه

رشته‌ی مهندسی برق در ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای مناسب برای مهاجرت تحصیلی است. این کشور در واقع بهترین کشور خاورمیانه برای مهاجرت تحصیلی به حساب می‌آید. ظرفیت‌های تحصیلی و دانشگاهی این کشور بسیار بالاست چرا که سیاست دولت ترکیه پرورش نیروهای تحصیلکرده و با سواد در زمینه‌های مختلف است. این کشور توانسته در رشته‌ای همچون مهندسی برق، توسعه‌ی علمی زیادی را ایجاد کند و از همین رو تحصیل در رشته‌ی مهندسی برق در ترکیه بسیار پرطرفدار است.
رشته‌ی مهندسی برق به دلیل حساسیت بالا و ارتباط مستقیمی که با ساز و کارهای ایمنی دارد، اهمیت زیادی دارد در نتیجه باید شرایط لازم برای تامین امنیت افرادی که در این رشته‌، تحصیل می‌کنند وجود داشته باشد. این رشته‌ی تحصیلی در دانشگاه‌های ترکیه با امکانات و تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

شرایط پذیرش رشته‌ی مهندسی برق در ترکیه

رشته‌ی مهندسی برق یکی از رشته‌های جذاب در دانشگاه‌های ترکیه است و شرایط پذیرش آن دشوار و  پیچیده نیست اما باید شرایط لازم برای پذیرش گرفتن در این رشته را در نظر بگیرید.
در قدم اول باید دانشگاه مورد نظر خود را برای پذیرش گرفتن در این رشته انتخاب کنید.
این رشته‌ی تحصیلی شرایط متفاوتی را در هر دانشگاه دارد. به طور کلی شرایطی که پذیرش گرفتن در این رشته در تمام دانشگاه‌های وجود دارد، عبارتند از:
 
·   آخرین مدرک تحصیلی به همراه ترجمه و تاییدیه رسمی
·   ریز نمرات تحصیلی
·   گواهی تاریخ دقیق فارغ‌التحصیلی برای دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه
·   مدرک زبان ترکی و یا مدرک زبان انگلیسی براساس آیین‌نامه‌ی دانشگاه مورد نظر
·   توصیه‌نامه از سوی اساتید معتبر
·   انگیزه‌نامه
·   نمره‌ی قبولی از یکی از آزمون‌های SAT, ACT, YOS GCA
·   ویزای تحصیلی کشور ترکیه
·   اصل گذرنامه به همراه کپی
·   رسید پرداخت شهریه‌ی موردنظر از سوی دانشگاه
·   گواهی تمکن مالی

بهترین دانشگاه‌های رشته‌ی مهندسی برق ترکیه

رشته‌ی مهندسی برق متقاضیان زیادی دارد. این رشته‌ی تحصیلی در دانشگاه‌های مختلفی ارائه می‌شود. هرکدام از این دانشگاه‌ها شرایط متفاوتی دارند که شما باید بهترین دانشگاه‌ را که با شرایط شما سازگار است را انتخاب کنید. شرایط دانشگاه‌ها از نظر مکانی، امکانات رفاهی و هزینه‌های تحصیل و شهریه‌ها با هم متفاوت هستند. بنابراین داشتن شناخت کاملی از دانشگاه‌های ترکیه و شرایط آن‌ها برای انتخاب رشته و محل تحصیل بسیار مهم است. برخی از بهترین دانشگاه‌های رشته‌ی مهندسی برق از نظر رتبه‌بندی عبارتند از:
·   دانشگاه دولتی فنی خاورمیانه در آنکارا
·   دانشگاه دولتی استانبول تکنیک در استانبول
·   دانشگاه دولتی قاضی در شهر آنکارا
·   دانشگاه دولتی بغازچی در شهر استانبول
·   دانشگاه پاموک کاله در شهر دنیزلی
·   دانشگاه خصوصی قوجاایلی در شهر کوجالی
·   دانشگاه خصوصی سابانجی در شهر استانبول
·   دانشگاه خصوصی دوقوش در شهر استانبول
·   دانشگاه حاجت تپه در شهر استانبول
.   دانشگاه ییلدیز تکنیک در شهر استانبول

هزینه‌ی تحصیل در رشته‌ی مهندسی برق ترکیه​​​​​​​

هزینه‌ی تحصیل در رشته‌ی مهندسی برق در دانشگاه‌های دولتی ترکیه بسیار کمتر از دانشگاه‌های خصوصی و بین‌المللی است. بنابراین هزینه‌ی تحصیل در هریک از دانشگاه‌ها با توجه به دولتی و خصوصی بودن آن‌ها متفاوت است. بنابراین نمی‌توانیم هزینه‌ی ثابتی را به عنوان شهریه برای این رشته‌ی تحصیلی در نظر بگیریم. اما معیارهایی وجود دارند که می‌توانند در یک تخمین کلی در هزینه‌ی دانشگاه‌ها اثرگذار باشند. به طور مثال، اگر شما رشته‌ی مهندسی برق را به زبان ترکی در دانشگاهی بخوانید شهریه‌ی کمتری خواهید داشت و همینطور اگر به زبان انگلیسی باشد، هزینه‌ی بیشتری خواهد داشت. شهریه‌ی دانشگاه‌های دولتی ترکیه معمولا به صورت سالانه و در ابتدای شروع سال تحصیلی گرفته می‌شوند. برای دریافت دقیق از هزینه‌ی شهریه‌ی دانشگا‌ه‌ها می‌توانید به سایت هر دانشگاه سر بزنید و یا اینکه با کارشناسان ما در موسسه‌ی مدیکال کالج تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. اما برای اینکه آشنایی کلی نسبت به حدود هزینه‌ی تحصیل در این رشته به دست آورید، ما به طور میانگین، تخمین این هزینه را برای شما در این مقاله قرار داده‌ایم.
میانگین هزینه‌ی ماهانه‌ی تحصیل در رشته‌ی مهندسی برق در دانشگاه‌ دولتی ترکیه به زبان ترکی حدود ۳۰۰ تا ۸۰۰ دلار است و این هزینه‌ برای تحصیل به زبان انگلیسی حدود ۵۰۰ تا ۱۸۰۰ دلار است.
هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی نیز به دو زبان انگلیسی و ترکی در حدود ۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار در ماه است.

مقاطع تحصیلی رشته‌ی مهندسی برق​​​​​​​ ترکیه

رشته‌ی مهندسی برق در ترکیه در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و مقاطع بالاتر تحصیلات تکمیلی ارائه می‌شوند. در هریک از مقاطع تحصیلی این رشته، شرایط متفاوتی وجود دارد که از قوانین دانشگاه تا مدارک موردنیاز ثبت نام را شامل می‌شوند.
مدرک کارشناسی ارشد این رشته‌ی تحصیلی بیشتر بر روی علوم فیزیک و ریاضیات یا در ترکیب و أصول برق، الکترونیک و الکترومغناطیس استوار است.متقاضیان تحصیل در این رشته ی تحصیلی به راحتی می‌توانند که از دانش مهندسی خود برای طراحی، ایجاد، نصب و آزمایش تجهیزات، دستگاه‌ها و سیستم‌هایی که به برق نیاز دارند استفاده کنند.
اگر به این رشته‌ی تحصیلی علاقه دارید و دوست دارید بیشتر در مورد قدرت برق و تاثیر عمده‌ی آن بر روی زندگی آگاه شوید و در این مسیر تحصیلی شروع به کار کنید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رشته با کارشناسان ما در موسسه‌ی مدیکال کالج تماس بگیرید و راهنمایی و مشاوره بگیرید.

زبان تحصیلی رشته‌ی مهندسی برق در ترکیه​​​​​​​

رشته‌ی مهندسی برق در ترکیه به دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه می‌شوند. متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته‌ی مهندسی برق به زبان انگلیسی را دارند باید حتما مدرک زبان انگلیسی از آزمون‌های تافل و آیلتس را داشته باشند و در صورت نداشتن نمره‌ی قبولی از این آزمون‌ها در دوره‌های آمادگی زبان دانشگاه شرکت کنند.
دانشجویانی که قصد دارند این رشته را به زبان ترکی یاد بگیرند نیز باید حتما مدرک زبان ترکی را همراه داشته باشند.

بازار کار و درآمد رشته‌ی مهندسی برق در ترکیه

رشته‌ی مهندسی برق یکی از رشته‌های پر رونق  و پردرآمد در ترکیه است که فرصت‌های شغلی بسیاری دارد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش نیاز به مهندسین برق به شکل تخصصی در زمینه‌های مختلف، بازار کار این رشته‌ی تحصیلی هر روز در حال گسترش است. کشور ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی حساسی که دارد در واقع یکی از مراکز اصلی سرمایه‌گذاری در جهان محسوب می‌شود از همین رو، سرمایه‌گذاری در این منطقه نیز موجب افزایش فرصت‌های شغلی شده است.
به طور کلی درآمد شغل‌های مرتبط با این رشته‌ی تحصیلی متغیر است و بسته به میزان سابقه‌کار و عنوان شغلی و مدرک تحصیلی می‌تواند متفاوت باشد. شما با داشتن مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد می‌توانید ماهانه حدود ۴۵۰۰۰ تا حداکثر ۱۴۷۰۰۰ لیر در ماه درآمد داشته باشید.

اگر به رشته‌ی مهندسی برق علاقه دارید و قصد مهاجرت و زندگی در ترکیه را دارید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در موسسه‌ی مدیکال کالج تماس بگیرید، کارشناسان ما، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد و شما را راهنمایی خواهند کرد.

گفتنی های جدید مدیکال کالج​​​​​​​