برنامه‌ی مقاطع تحصیلی کالج ​​​​​​​

گروه ‌سنی افرادی که می‌توانند در مدیکال کالج حضور پیدا کنند، از پایه‌ی‌ دهم تا فارغ التحصیلان مقطع دبیرستان هستند، به همین سبب مدیکال کالج بهترین برنامه‌ی تحصیلی را برای مقاطع مختلف در نظر گرفته است.

پایه دهم​​​​​​​

دانش‌پذیرانی که از ابتدای سال دهم به مجموعه‌ی مدیکال کالج وارد می‌شوند ، دو سال در کالج کنار ما خواهند بود، در سال اول، در مدرسه‌ی سفارت ایران واقع در استانبول (مدرسه‌ی فجر) ثبت نام می‌شوند، معلمین فجر در کالج به دانش‌آموزان دروس مربوط به مدرسه و آماده‌سازی برای امتحانات نهایی را آموزش می‌دهند. این دروس بر خلاف رویه ی موجود در ایران که سالی واحدی تعریف می‌شوند، در خارج از کشور به صورت ترمی واحدی ارائه می‌شود، به همین علت دانش‌آموزان پایه‌ی دهم در بازه‌ی زمانی دی ماه کل کتاب واحد های انتخابی را امتحان می‌دهند و در نیمه‌ی‌ دوم سال به مطالعه سال یازدهم می‌پردازند و در بازه‌ی زمانی خرداد ماه کل واحد های انتخابی مربوط به دروس یازدهم را امتحان می‌دهند، واحد های باقی مانده را در شهریور امتحان می‌دهند و عملا یک سال از دانش‌آموزان هم ‌سن و سال خود در ایران زودتر فارغ التحصیل می‌شوند. دانش‌پذیران دهمی علاوه بر دروس مدرسه برای آزمون های ورودی دانشگاه‌های دولتی نیز آماده می‌شوند و برای آزمون Yös آموزش مقدماتی می‌بینند.
در سال دوم که این عزیزان در مجموعه‌ی ما حضور دارند، امتحانات نهایی سال دوازدهم را می‌دهند و برای آزمون Yös آموزش پیشرفته می‌بینند تا در انتهای سال بهترین عملکرد خود را با توجه به سطح توانایی های خود به نمایش بگذرانند.
 ​​​​​​​

پایه‌ی یازدهم

دانش‌پذیرانی که از سال یازدهم وارد مجموعه‌ی‌ما می‌شوند، یک سال در مدیکال کالج حضور خواهند داشت.
این دانشپذیران در بازه‌ی زمانی امتحانات دی ماه واحد های انتخابی برای آزمون های نهایی سال یازدهم را می‌دهند و در بازه ی زمانی خرداد ماه بخشی از امتحانات نهایی سال دوازدهم و واحد های باقی‌مانده را در بازه‌ی زمانی شهریور ماه امتحان می‌دهند و عملا نیم سال زودتر از دانش‌آموزان هم سن و سال خود در ایران فارغ التحصیل می‌شوند.
این دانش‌آموزان علاوه بر آموزش دیدن برای شرکت در امتحانات نهایی و کسب دیپلم ایرانی آموزش پیشرفته جهت شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های دولتی ترکیه می‌بینند و در انتهای سال در آزمون های Yös ورودی دانشگاه ها شرکت می‌کنند.

پایه‌ی دوازدهم​​​​​​​

دانش‌آموزانی که در سال دوازدهم به مجموعه‌ی مدیکال کالج می‌پیوندند، برای دریافت دیپلم ایرانی در نیم‌سال اول واحد‌های انتخابی سال دوازدهم و در نیم سال دوم واحد های باقیمانده را امتحان می‌دهند و پس از موفقیت در آزمون‌های نهایی موفق به کسب دیپلم ایرانی می‌شوند، این دوستان علاوه بر آموزش دروس مدرسه به صورت دلخواه می توانند برای دبپلم ترکی اقدام کنند و در نهایت دیپلم ترکی هم دریافت کنند. عزیزان پایه ی دوازدهم برنامه ی فشرده ای برای یادگیری مباحث آزمون Yös و دروس مدرسه دارند.​​​​​​​

فارغ‌التحصیلان​​​​​​​

فارغ التحصیلانی که در ایران تحصیلات خود را به پایان رسانده اند و دارای دیپلم ایرانی هستند اما می خواهند در آزمون ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه، YÖS، شرکت کنند (تا ۲۰ سال) می توانند در مدیکال کالج حضور پیدا کنند. برنامه ی ویژه ی این گروه دوستان از این قرار است که هر روز در کلاس های ویژه ی آموزش ریاضی ، هندسه و هوش قرار می گیرند و در برخی از روزهای هفته در آزمون های آزمایشی و کلاس های رفع اشکال شرکت می کنند تا هر روزه برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند.

عزیزانی که قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه را دارند، در کلاس های زبان که در ترکیه به اصطلاح به آن حاضرلیک “hazırlık” گفته می‌شود حضور پیدا می‌کنند و دیگر لزومی به شرکت در کلاس های مربوط به آموزش Yös ندارند. دوستانی که قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه را دارند، آموزش پیشرفته‌ی Yös می‌بینند و در انتهای سال در آزمون ورودی دانشگاه‌ها شرکت می‌کنند و با توجه به نمره‌ی کسب شده و مشورت با مشاورین ما انتخاب رشته می‌کنند.

***علاوه بر آموزش یوس و دروس‌مدرسه در کالج برای تمامی مقاطع کلاس های تخصصی آموزش زبان ترکی و انگلیسی برگزار می‌شود.
*** تیم مدیکال کالج در تمامی مراحل همراه شما عزیزان خواهد بود برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

گفتنی های جدید مدیکال کالج​​​​​​​